feedback-logo

ODEĆA I AKSESOARI

ODEĆA I AKSESOARI

Aksesoari

Bluze

Duksevi

Džemperi

Farmerke

Haljine

Jakne

Kardigani

Košulje

Majice

Pantalone

Sakoi

Šortcevi

Suknje

Trenerke

Novo

ODEĆA I AKSESOARI

Aksesoari

Bluze

Duksevi

Džemperi

Farmerke

Haljine

Jakne

Kardigani

Košulje

Majice

Pantalone

Sakoi

Šortcevi

Suknje

Trenerke

Novo

Kako da povećate nivo serotonina u telu (hormon sreće)

Sigurno ste čuli za hormon sreće, serotonin. On je zadužen za kontrolu naših emocija i raspoloženja. Ukoliko se često osećate bezvoljno ili ste neraspoloženi, velike su šanse da vam nedostaje upravo on. 

Kako zapravo nastaje hormon sreće?

Nerve ćelije su zadužene za proizvodnju serotonina. Uglavnom se nalazi u digestivnom sistemu, mada ga ima i u trombocitima, kao i u centralnom nervnom sistemu. 

Serotonin je napravljen od esencijalne aminokiseline triptofana, bez koje ne može da vrši svoju funkciju. Obzirom da se radi o esencijalnoj aminokiselini, telo je ne proizvodi samostalno, pa se unosi kroz hranu ili suplemente. 

Sada kada razumemo važnost serotonina, govorićemo na koje sve načine možete povećati nivo hormona sreće i koje su njegove funkcije.

Funkcija i stvaranje serotonina

Kako mu i sam naziv kaže, seroton doprinosu osećanju sreće i dobrog raspoloženja kod pojedinca. Uz to, utiče na smirenost, fokus, a pomaže i kod anksioznosti. Neki od znakova da patite od nedostatka ovog hormona mogu biti depresija, iritabilnost, nisko samopouzdanje, nesanica i gubitak pamćenja. 

Prethodno smo pomenuli triptofan i njegovu ulogu kod serotonina. Važno je napomenuti da, ukoliko uzminate ovu aminokislenu u formi suplementa, to radite na prazan stomak. Razlog tome je što proteini iz hrane neće dozvoliti triptofanu da se pravilno razloži i on neće moći da obavi svoju funkciju. 

Na povećanje serotonina utiče i fizička aktivnost. Redovno vežbanje na najbolji način stimuliše pretvaranje triptofana u serotonin. 

Vitamin D je neophodan ne samo za stvaranje serotonina, već i za njegovo pretvaranje u serotonin. To je jedan od razloga zašto vitamin D ima antidepresivna svojstva.

Naveli smo, takođe, da se serotonin uglavnom može pronaći u stomaku, a veza između probavnog sistema i mozga je od izuzetnog značaja za naše zdravlje. Iz tog razloga, probiotici su još jedan od načina za uspešno stvaranje serotonina u organizmu. 

Stres u velikoj meri utiče na “razaranje” hormona sreće a opuštanje je lek. Redovne masaže doprinose relaksaciji i smanjenju kortizola (hormona stresa). 

Ono što će možda mnoge iznenaditi je uticaj posta na balans serotonina. Studije su pokazale da ljudi koji često praktikuju post imaju manje šanse da budu depresivni i anksiozni. 

Očigledno je da je balans ne samo serotonina, već i ostalih hormona u telu od velikog značaja za kognitivne funkcije mozga. Zato, sledeći put kada budete neraspoloženi ili možda zaboravni, pre bilo kojih ishitrenih zaključaka proverite da li vam jednostavno samo nedostaje najsrećnija supstanca na svetu.

Haljine

Donji deo

Duksevi

Gornji deo

Bluza

Jakna

Majica

Prsluk

Šorts

Suknja

Donji deo

Gornji deo

Jakna

Košulja

Majica

Pantalone

Prsluk

Sako